För djur som varit inneliggande över dagen sker betalning vid hämtning av djuret. Eftersom det för dessa djur ofta rör sig om större belopp går det bra att få ett förhandsbesked via telefon före hämtningen.
Direktreglering
Om ditt djur är försäkrat kan vi hjälpa dig att göra en direktreglering med ditt försäkringsbolag under kontorstid. Vi kan dock inte lova att försäkringsbolaget accepterar direktreglering. Detta kan vara fallet vid vissa sjukdomar eller om försäkringen är relativt nytecknad.
Direktreglering innebär att du betalar din självrisk och eventuell djurägardel på överskjutande avgift direkt till kliniken. Resterande belopp faktureras försäkringsbolaget. Vi tar en administrativ avgift för direktreglering.
Går djuret hem efter att försäkringsbolaget har stängt för direktreglering, kan vi beräkna ett schablonmässigt belopp att betala. Vi gör direktregleringen med försäkringsbolaget i efterhand och justerar det exakta beloppet med dig senare.
För att vi ska kunna hjälpa dig med direktreglering, meddela försäkringsbolag och försäkringsnummer i samband med registreringen i receptionen. Allra bäst är om du har med dig ett gällande försäkringsbrev. Om du är osäker om försäkringens villkor eller giltighet, kontakta alltid ditt försäkringsbolag! Tänk på att inte bara hundar och katter kan försäkras, utan även andra smådjur.
Vi rekommenderar dig att alltid själv ta kontakt med ditt försäkringsbolag inför en större operation för att kontrollera att försäkringen täcker det aktuella ingreppet. Det är viktigt att ha med ditt försäkringsbrev eller försäkringsnummer vid besöket
Klarna
Nu kan du betala via Klarna hos oss på Animalen i Södertälje. Betala direkt, inom 30 dagar eller dela upp din betalning så det passar dig. Säg till i kassan att du önskar betala med Klarna så hjälper vi dig med en smidig betalning.