Betalning

När besöket är klart är det dags att betala. Vi tar emot vanligt förekommande kreditkort (dock ej American Express). Det går även bra att betala med Swish eller dela upp din betalning med Svea Bank. För inskrivna patienter lämnas uppgift om den exakta kostnaden i samband med beslut om hemgång.

Avbokning/Ombokning

Vi har stor efterfrågan på tider. Om ni måste avboka eller omboka er tid skall detta göras senast klockan 17:00 dagen före. Avbokning kan göras på telefonnummer 031-450700 klockan 08:00-17:00 eller via mail.

Uteblivet besök debiteras enligt gällande taxa.

Är din hund eller katt försäkrad? 

Då kan du själv avgöra om du vill ha hjälp med att reglera din faktura mot ditt försäkringsbolag, en så kallad direktreglering. En direktreglering innebär att du bara betalar din självrisk (oftast en fast grundsjälvrisk och sedan en rörlig del). Resten av summan regleras direkt med ditt försäkringsbolag.

Då det tar oss tid att kontakta försäkringsbolagen och specificera kostnader och fakturera dem tar vi ut en avgift för detta. Observera att viss väntetid kan förekomma då vi måste vänta på svaret från försäkringsbolaget. Försäkringsbolagen har öppet sin direktreglering vardagar kontorstid.

För att kunna hjälpa dig med en direktreglering är det viktigt att du meddelar försäkringsbolag och försäkringsnummer i samband med registreringen i receptionen. Ta gärna med dig gällande försäkringsbrev! Om du är osäker på försäkringens villkor eller giltighet, kontakta alltid ditt försäkringsbolag innan besöket.

Observera att det inte alltid går att direktreglera trots att ditt försäkringsbolag har sin direktreglering öppen. Försäkringstekniska eller veterinärmedicinska orsaker kan göra det svårt för försäkringsbolaget att reglera skadan direkt. Du får då betala alla kostnader själv, för att sedan skicka in din skadeanmälan till ditt försäkringsbolag. Vanligtvis betalar de sedan ut ersättningen till dig inom ett par veckor.

Vill du inte göra en så kallad direktreglering hos oss utan väljer att betala allt själv så får du med dig en skadeanmälan som du sedan fyller i och skickar in till ditt försäkringsbolag.

Oförsäkrad?

Är din hund eller katt oförsäkrad betalar du vid inskrivningen 50% av den uppskattade kostnaden. Resterande belopp betalas när besöket är klart eller när djuret hämtas.

Faktura eller delbetalning med Svea Bank

Hos oss kan du betala med faktura eller dela upp betalningen med Svea bank. Vår delbetalning gör det möjligt för dig att själv bestämma en betalningstakt som passar dig.

Så funkar det:

  1. Ansök om faktura eller delbetalning i kassan eller via denna länk
  2. Kreditansökan görs direkt och du får svar lika snabbt. En godkänd ansökan är giltig i 90 dagar.
  3. Signera köpet med ditt mobila BankID.

Räkneexempel

En uppläggningsavgift på 395 kr samt en administrativ avgift på 45 kr/ månad tillkommer. Effektivränta på beviljat belopp 20,000 kr är 9,06 %.

För att beviljas kredit måste du uppfylla basvillkoren:

  • Vara minst 18 år
  • Inga betalningsanmärkningar
  • Skriven i Sverige sedan minst ett (1) år

Agriakortet

Vill du ha hjälp med att dela upp kostnaden för ditt djurs veterinärvård? Genom Agriakortet kan du välja en rad olika betalningslösningar utifrån vad som passar din situation bäst. Du kan exempelvis välja att skjuta upp din betalning.

Mer information och ansökan av Agriakortet hittas på Agrias hemsida. 

Error

Ett fel har uppstått. Denna sida kanske inte längre svarar förrän den laddas om.