Vi tar emot patienter från andra veterinärer och kliniker för vidare utredningar, behandlingar eller operationer.
Kontakta oss för remiss
Det finns olika sätt att komma i kontakt med vår remissavdelning.
- Kontakta oss via bohuslan.remiss@anicura.se
- Ni kan även ringa. För direktnummer till vår remitteringstelefon kontakta receptionen.
Remisshantering
När vi mottagit en remiss kontaktar vi djurägaren för tidsbokning till lämplig veterinär. Efter bokningen skickar vi ut ett mail till remitterande veterinär med information till vem och när patienten har bokats. Om patienten remitterats akut skickar vi inte ut något mail. Vi skickar alltid ett remissvar, vanligtvis via mail. Vårt mål är att göra det direkt efter besöket, om det krävs uppföljande besök kan remissvaret dröja något längre.
Akutvård
På vår akutmottagning tar vi emot patienter med alla typer av skador och sjukdomar som kan vara livshotande. Vid ankomst görs alltid en triageundersökning för bedömning av vård av varje enskild akutpatient.
Observera att vi i nuläget inte har någon intensivvårdsavdelning för dygnet runt patienter.