Uppdaterade rutiner med anledning av COVID-19

På grund av Coronasituationen behöver vi, liksom många andra verksamheter, kontinuerligt uppdatera våra rutiner. Här följer de senaste uppdateringarna som gäller från och med idag, 4 maj.

För att minimera risken för smittspridning samt i möjligaste mån undvika ett läge där vi inte kan ta emot patienter som är i akut behov av vård har vi valt att begränsa vissa bokningar som vi bedömer kan vänta samt uppdatera våra besöksrutiner.

Endast en person får komma in och anmäla sig/betala i receptionen.

Tänk på att hålla avstånd till våra receptionister och övriga kunder.

Vi undviker att använda väntrummet.

Du och ditt djur ombeds vänta i bilen eller utomhus. Be gärna om en ”restaurangpuck” i receptionen så kan vi skicka en ljudsignal när det är din tur. Du får gärna ta med dig en kopp kaffe från väntrummet.

Vår personal hämtar och lämnar ditt djur utomhus.

Vi genomför i möjligaste mån undersökningen utan dig som djurägare fysiskt närvarande. Kommunikationen under besöket sker antingen via telefon eller om det är möjligt genom att du som djurägare står utanför undersökningsrummet med öppen dörr. På vår rehabavdelning kommer i de flesta fall en person att kunna följa med in. Vid avlivning får ni som djurägare fortsatt följa med ert djur in på rummet då detta förstås är en mycket viktig stund att få vara nära sitt djur. Även under dessa besök behöver vi sträva efter att hålla det rekommenderade avståndet på 1-2 meter och när vi inte kan det istället använda skyddsutrustning. I de fall du som djurägare behöver följa med in på undersökningsrummet och vi önskar hjälp av dig kan det hända att vi använder skyddsutrustning för både din och vår egen säkerhets skull. Vi kommer i vissa fall även att behöva be dig som kund att använda skyddsutrustning som vi då tillhandahåller. 

Akuta fall.

Vi har öppet för akuta fall alla dagar kl 8-21. För att vi ska kunna ge ditt djur en så bra vård som möjligt vill vi att du ringer oss innan du kommer.

Butiken är öppen som vanligt, mån-fre kl 7.30-17.30, helgdagar kl 11-18.

För dig som är frisk är butiken öppet som vanligt, visa hänsyn och håll avstånd.

Handla i vår butik via mejl. 

Mejla er beställning till falun@anicura.se skriv Namn, Produkt, Storlek, Antal och när ni vill hämta varorna (mellan 8.00-17.00 på vardagar och 11.00-17.00 på helger). Invänta bekräftelse och vidare instruktioner via mejl. Betalning sker i förväg via Swish. Välkommen med din beställning!

Har du möjlighet att komma samma dag.

Vi ser dagligen över våra personalresurser och bokningslistor vilket innebär att vi vissa dagar har möjlighet att ta emot ett utökat antal av icke akuta veterinärbesök samt vaccinationer och kloklippningar. Har du möjlighet att komma samma dag, ring oss gärna tidigt på förmiddagen och hör om vi har möjlighet att ta emot.

Vi hälsar dig välkommen utan att ta i hand.

Virus trivs på händerna och undvik därför att röra vid ditt ansikte. Något vi gör 4-16 gånger per timme utan att tänka på det.

Noggrann handtvätt flera gånger om dagen.

Tvätta händerna med tvål och varmt vatten, före och efter ditt besök.

Hosta och nys i armvecket eller i pappersnäsduk.

Inte i händerna! Näsduken slänger du efter användning.

Vi håller högsta hygienkrav.

Våra kliniker har stort fokus på hygien och rengörs och desinficeras enligt gällande policy.

Inga besök om du känner dig sjuk i största allmänhet.

Vi gör detta för att minimera smittorisken både för er och våra medarbetare. Vi bär alla ett individuellt ansvar att inte bidra till smittspridning. Hjärtliga tack för visad hänsyn!

Du vet väl att du också kan få snabb kontakt med våra veterinärer mellan 7-22 varje dag via AniCura-appen. Ladda ner appen på Google Play eller App Store.