Social mediepolicy

AniCura ser mycket positivt på sociala medier då dessa ger oss möjlighet att aktivt interagera med kunder och djurägare. All vår kommunikation präglas av respekt och vi vill att alla som besöker oss på digitala och sociala medier får en trevlig, intressant och relevant upplevelse.

AniCuras policy är att alla kunder omfattas av sekretess. Detta innebär att patientfall aldrig diskuteras eller refereras till på sociala medier utan skriftligt godkännande. Bilder på djurägare eller patienter får inte heller publiceras utan djurägarens skriftliga medgivande.

På vår Facebooksida svarar vi på generella frågor om AniCura. Vi diskuterar inga privata ärenden och ber dig som skriver där att inte lämna ut privat information. Om du lämnar ut privat information kan vi för din säkerhet välja att ta bort ditt inlägg. Vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg och kommentarer med kommersiell innebörd. Vi tar också bort inlägg som saknar relevans för sidans ämne.

AniCura accepterar inte inlägg eller kommentarer som strider mot lag eller har rasistiskt, sexuellt eller våldsamt innehåll eller som innehåller nedsättande omdömen om kön, ras, religion, eller sexualitet. Svordomar, ovårdat språkbruk eller angrepp på enskilda individer accepteras inte. Inlägg som innehåller personangrepp och/eller information som omfattas av patientsekretess, av respekt för både patienter, djurägare och medarbetare, kan tas bort och/eller anmälas. Vi är enligt lag skyldiga att ta bort inlägg som innehåller kränkande personuppgifter.

Om du behöver hjälp i ett specifikt ärende ber vi dig att kontakta ett av våra djursjukhus eller djurkliniker. Om det är ett pågående ärende ber vi dig kontakta det djursjukhus eller djurklinik som ärendet gäller. 

Vi är väldigt angelägna om att du som kund ska känna dig trygg hos oss och uppskattar en direkt dialog med dig.